Die Type E1 der Wiener Verkehrsbetriebe
Josef Pospíchal, Wolfgang Siegl
Poté, co byly v roce 1959 ve Vídni s typem E uvedeny do provozu šestinápravové kloubové motorové vozy podle vzoru DÜWAG, brzy následovala výkonnější verze s motorem, která bez problémů zvládala prudší stoupání i se čtyřnápravovými přidanými vozy. Tyto kloubové vozy typu E1 byly zakoupeny od firmy Lohner a SGP od roku 1966. Do roku 1976 bylo dodáno celkem 338 vozidel.
E1 byly poprvé použity na lince 38 v roce 1967. V následujících letech bylo E s přidaným vozem i bez něj možné nalézt téměř na všech tratích, které mají koncovou smyčku.
Po vyřazení z provozu bylo velké množství z 338 vozidel typu E1 prodáno do Krakova, Katovic, Miskolce, Braily, Rotterdamu a Štýrského Hradce.