Ústecko-teplická dráha
Ludvík Losos
Z dnes existujících železničních tratí v podkrušnohorském hnědouhelném revíru byla Ústecko-teplická dráha první drahou, která proťala revír od Chomutova do Ústí nad Labem nejkratší spojnicí. Její stavba přímo způsobila i rozvoj hnědouhelné těžby. Byla však také významným tahounem v budování dalších drah, které do této oblasti směřovaly od počátku sedmdesátých let předminulého století. Všechny, tak, jak postupně vznikaly, se orientovaly na vývoz uhlí z revíru, a to jednak do průmyslových oblastí Čech, tak také na export do sousedních zemí, tedy do Bavorska a Saska. Ústecko-teplická dráha však vybudováním přístavu v Ústí nad Labem držela nejvýhodnější pozici a na ostatní dráhy pak zbyly jen trasy, překračující směrem do Saska Krušné hory, do Bavorska pak Šumavu a Český les.
Doplněno kresbami, černobílými fotografiemi a náčrtky.