e-shop zdarma e-shop zdarma
Hlavní stránkaKošík a objednávkaO násReklamační řádJak nakupovatObchodní podmínkyKontakt
Kategorie
Načítám...
Zvolte jazyk
e-shop zdarma cesky e-shop zdarma vo slovencine e-shop zdarma english



Reklama:
e-shop zdarma

Triebfahrzeuge 1918-1938 Band I DÖStB,ÖStB und BBÖ Reihen 1-860

Kód: KC0975

e-shop zdarma

Triebfahrzeuge 1918-1938 Band I DÖStB,ÖStB und BBÖ Reihen 1-860

Josef Pospichal, Johann Blieberger

 

Autoři, kteří již psali encyklopedii k.k. Státní dráhy a ÖBB připravili knihy o lokomotivách rakouských státních drah v letech 1918 až 1938. Stejně jako v předchozích sériích knih vytvořili biografii všech vozidel a pomohli vyjasnit historické chyby a odhalit další neznámá fakta.

 

Ve stejném grafickém rozvržení jako u svazků kkStB tato třídílná řada popisuje rozmanitost vozidel, která pocházejí z kkStB, ale také ta, která byla přidána do stavu vozidla prostřednictvím znárodnění (Südbahn, EWA, NÖLB, ...) nebo prostřednictvím nového vývoje nebo přestavby. Kromě toho existovaly lokomotivy, které nebyly zahrnuty ve svazcích kkStB nebo ÖBB, protože byly získány BBÖ nebo klasifikovány jako součást procesu znárodnění, ale byly ze služby odstraněny již před rokem 1945. To se týká zejména lokomotiv, které BBÖ koupila ze Švýcarska kvůli nedostatku hnacích vozidel a prodala je znovu poté, co byly novější stroje uvedeny do provozu (série 130 a 279), ale také série, které byly prodány nebo převedeny jiným nástupnickým státům během několika let po skončení první světové války. Kromě toho musely být brány v úvahu všechny železnice, na nichž BBÖ provozovala společnost, např. Na místní železnici Salzkammergut (SKGLB). Pozornost byla také věnována bývalému k.u.k. armádní železnice, které přešly do DÖStB / ÖStB / BBÖ.

 

 

 

Většina nově vyvinutých typů ve sledovaném období patří k nejznámějším rakouským parním lokomotivám, které se používaly i po roce 1945. Patří mezi ně BBÖ série 214, 113, 729, 378, 82 a DT 1 (ÖBB série 12, 33, 78, 93, 95 a 3071).

 

 

 

Do roku 1918 byla vozidla, která nebyla poháněna parou, velmi vzácná. S počátkem elektrifikace železničních tratí v první republice začala výměna trakcí. Vedle některých málo úspěšných prototypových vozidel tato změna k lokomotivám řady BBÖ a ÖBB 1570 a 1670, 1170 (1045), 1170.1 (1145), 1070.2 ( 1245), 1100 (1089) a 1100,1 (1189). Vývoj elektrických železničních vozů pokročil i u BBÖ (později ÖBB série 4041, 4042 a 4060). Totéž platilo pro vozidla s motory s vnitřním spalováním, kde byly uvedeny do provozu hlavně úzkorozchodné lokomotivy a železniční vozy, které byly v provozu dlouho po roce 1945, jako například pozdější série ÖBB 2091, 2190 a 2093 nebo ÖBB série 5044.

 

 

 

Svazek 1 je věnován řádám 1 až 860. Vozidla jsou prezentována jednotlivě ve slovech a obrázcích a s podrobnými statistikami. Texty doplňují většinou nepublikované fotografie, náčrtky a tabulky.

 

 

 

Vydání1.
Rok2019
Vazbavázaná
Rozměry220x285mm
Počet str.400
Barevné/černobílé foto0/300
Jazykněmecky
ISBN978-3-903177-14-7
1.9 kg

Cena: 1 650,- Kč



109360 návštěvníků


Tento e-shop využívá systém eshop-zdarma.cz!